آموزش, عکاسی

عکس پرتره هنری

کمتر از یک دقیقه برای خواندن
عکاسی پرتره هنری

عکس پرتره هنری به عکس هایی گفته میشه که در آن از صورت یک فرد عکس یا نقاشی کشیده می شود. که اون عکس ماهیت آن فرد را به اشتراک خواهد گذاشت ، پس عکس پرتره هنری خیلی مهم است که حس را انتقال کند.

عکس پرتره هنری چیست ؟

عکس پرتره از هنرهای زیبای نوعی عکس است که دارای ارزش فکری یا زیبایی زیادی است ، اما لزوماً به معنای کاربرد عملی نیست. پرتره ها به آلبوم های خانوادگی اضافه نمی شوند ، آنها معمولاً برای تبلیغات ، پروژه های اجتماعی و نمایشگاه های عکس مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله ، مهمترین نکات در زمینه ایجاد عکس پرتره هنری زیبا را بیان می کنم. استفاده از ژست ها ، ترکیب ها ، عبارات و نورهای مختلف باعث می شود عکس های شما زیبا و باورنکردنی باشند. پس با ما با مقاله عکس پرتره هنری همراه باشید.

15 نکته عکس پرتره هنری :

عکس پرتره از هنرهای زیبا یک فرایند خلاقانه و ایده ای است. بنابراین ، ارائه روشهای روشن کار با این نوع عکاسی پرتره بسیار دشوار است. بنابراین ، من 15 نکته برای کمک به شما در ایجاد یک عکس منحصر به فرد پرتره هنری انتخاب کردم.

نکته1: هدف آن را بفهمید :

عکاسی پرتره هنری

عکاسی از هنرهای زیبا چیست؟ این یک عکسبرداری تبلیغاتی یا عکاسی خبری معمولی نیست. ژانر عکس هنری است. هنرمند لحظه را ثبت نمی کند اما تصویر را خلق می کند. عکاسی هنری بیانگر چگونگی دیدن عکاس دنیای اطراف است. مهم این نیست که دوربین چه چیزی را می بیند و ضبط می کند ، بلکه آن چیزی است که این هنرمند عکس می بیند و می خواهد نشان دهد.

عکاسی پرتره هنری بیشتر برای هنرهای دیواری طراحی شده است. گاهی اوقات مردم آن را “عکاسی دکور” یا “دکوراسیون عکس” می نامند. این نوع عکاسی با عکاسی خبری که فقط معطوف به بازنمایی موضوع است متفاوت است. این اولین نکته از عکاسی پرتره هنری است.

2. چشم انداز یک نقطه شروع است :

عکاسی پرتره هنری

من پیشنهاد می کنم شروع به عکس پرتره هنری با دید خود کنید. اول از همه ، تصاویر با استفاده از تخیل در ذهن ما ایجاد می شوند. آنها می توانند پرزرق و برق ، شدت رنگ ، معجزه آسا ، خارق العاده ، برازنده و ظریف باشند. گاهی اوقات آنها بیش از حد احساسی ، مچ ، تاریک و حتی گیج کننده هستند. همه چیز به روحیه شما بستگی دارد – مکان انتخاب شده ، فصل سال و شخصیت موضوع. افق های خلاقیت را کشف کنید.

3. زمینه های رنگی جامد را برای ایجاد فشار بر روی موضوع انتخاب کنید :

عکاسی پرتره هنری چیست

به طور معمول ، عکاسان برای برجسته کردن سوژه ها از زمینه های بسیار ساده استفاده می کنند. این امر به تأکید بر خصوصیات بدنی برجسته مانند بافت مو ، رنگدانه سازی پوست و رنگ چشم و همچنین لباس و لوازم جانبی کمک می کند. بسیاری از پرتره های هنری دارای پس زمینه های سیاه هستند. این باعث ایجاد توهم عمق می شود که توجه را به موضوع معطوف می کند.

اگر استفاده از پس زمینه سیاه را دوست ندارید ، زنگ های خنثی را امتحان کنید. یک عکاس برجسته هنرهای زیبا ، سو برایس ، رنگهای خاکستری کم رنگ ، بژ یا کرم را ترجیح می دهد تا به ویژگی های خاص مدل ، لباس و ژست کمک کند. این سومین نکته درباره عکس پرتره هنری است.

4- با Motion Blur در کنار عکس بازی کنید :

عکاسی پرتره هنری چیست

معمولاً عکاسان به دلایل واضح سعی می کنند از تاری حرکت استفاده نکنند.

آنها در مورد پرتره هنرهای زیبا نمی خواهند هیچ جزئیاتی را از دست بدهند. اگرچه ، گاهی اوقات لازم است برخی از قسمتهای تصویر را در حین عکسبرداری یا در مرحله ویرایش تصویر تاری کنید. آزمایش های انجام شده با تکنیک های مختلف نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

علاوه بر ژست گرفتن ، به مدل های خود اجازه دهید خود را بیان کنند و هر کاری که می خواهند انجام دهند. چنین اقداماتی خودجوش احتمالاً منجر به ایجاد تصاویر غیر قابل پیش بینی چشمگیر خواهد شد.

5. با آرایش و لباس اصیل باشید :

عکاسی پرتره هنری چیست

انتخاب لباس در عکس پرتره هنری

وقتی از عکس پرتره از هنرهای زیبا صحبت می کنیم ، باید لباس ها و آرایش های منحصر به فرد را در نظر داشته باشیم. برخی از عکاسان ترجیح می دهند از روش سنتی پیروی کنند و مدل های خود را طوری بپوشند که گویی از خانواده سلطنتی هستند.

آنها سعی می کنند روی آرایش و لباس تمرکز کنند. من از چیزهای غیرمعمول فروشگاه های اقتصادی و یا لباس های روشن از بازار دست دوم استفاده می کنم. آنها نسبتاً ارزان ، چشمگیر و گاهی دمدمی مزاج هستند.

6. با پرتره های بی چهره آزمایش کنید :

عکاسی پرتره هنری

عکس پرتره هنری بدون چهره

پرتره های بی چهره برای ساختن عکس های غیر عادی پرتره ، عکس های پرتره از خود و عکس های تجربی بسیار مناسب هستند. شما این فرصت را دارید که قسمت های بدن ، حرکات و اشیا را برجسته کنید. این سبک کاملاً آزادکننده است و من آن را خیلی دوست دارم.

شما هنوز عکس می گیرید ، اما لازم نیست که روی چشم تمرکز کنید و همچنین به بیان و ژست ها فکر کنید. این نوع عکسبرداری به شما امکان می دهد فراتر از برچسب ها فکر کنید ، ایده های خارق العاده جدیدی بسازید و به سادگی روی مهارتهای مشاهده خود کار کنید.

7:از اشیا, بی روح استفاده کنید :

عکاسی پرتره

اشیا بی جان مانند کتاب ، آلات موسیقی ، لوازم جانبی ، بریک و گل می توانند عکس های شما را به یک قطعه هنری تبدیل کنند. در حالی که به دنبال اشیا interesting جالب هستید ، لازم است بیش از ایده های عکس برداری فکر کنید.

آیا قصد دارید داستانی بسازید یا فقط از نظر بصری پرتره خود را جذاب کنید؟ در هر صورت ، به ایده های برجسته عکاسی برای پروژه ها فکر کنید: به دنبال جزئیات جلب توجه ، بافت های دلپذیر ، شکل های جالب و رنگ های خنثی باشید. برای گرفتن الهام ، می توانید نقاشی های هنرمندان برجسته را کشف کنید.

8. فرد مورد نظر در کنار قرار بگیرد :

پرتره هنری

لازم نیست که سوژه های خود را در مرکز قرار دهید ، این باعث می شود عکس شما معمولی به نظر برسد. وقتی یک سوژه هندسی ساده را در مرکز کادر قرار می دهید ، ممکن است بیننده فکر کند که همه چیز را در این عکس دیده است و دیگر نیازی به کاوش بیشتر در آن نیست.

تمام جزئیات پس زمینه ، که همچنین قابل توجه هستند ، می توانند از بین بروند و تصویر معمول و کسل کننده می شود. این بدان معنا نیست که شما نباید هیچ موضوعی را در مرکز قرار دهید. همه چیز به شکل ، اندازه و تکنیک های عکاسی از هنرهای زیبا بستگی دارد.
مهمترین چیز انتقال ایده شات با استفاده از تمام عناصر موجود در ترکیب است.

9:فوکوس خودکار استفده نکنید :

عکاسی پرتره هنری

اگر می خواهید به نتایج خیره کننده دست پیدا کنید ، همیشه از فوکوس خودکار استفاده نکنید. می توانید به صورت دستی تعدادی از نقاط فوکوس و مقادیر نوردهی را متناسب با ایده عکسبرداری خود تنظیم کنید. در مرحله اول ، بهتر است قرار گرفتن در معرض را کنترل کنید.

اگر دوربین شما خطایی را نشان می دهد ، آن را نادیده بگیرید. دوربین طوری برنامه ریزی شده است که روی نقطه فوکوس فعال متمرکز شده و صحنه را روی 18٪ خاکستری تنظیم می کند.

هنگامی که شما نیاز به گرفتن یک عکس معمولی دارید ، طبیعی است. با این حال ، اگر می خواهید عکس های هنری عالی داشته باشید ، مراحل کار را خودتان کنترل کنید.

10. از فیلم / سنسورهای با کیفیت بالا استفاده کنید :

عکاسی پرتره هنری

ناگفته نماند که یک سنسور عکس / فیلم درجه دو هرگز عکاسی هنری زیبا و حرفه ای با کیفیت بالا تولید نخواهد کرد ، مگر اینکه کیفیت تصویر پایین اثر مطلوبی باشد.

فیلم / سنسور ضخیم وضوح ضعیف ، نسبت نویز و دامنه دینامیکی و همچنین رنگ های کسل کننده را ارائه می دهند. اگر عکاس از عکسبرداری فازی استفاده کند ، حتی عکسهای خوب و کاملاً خوب طراحی شده نیز می توانند مانند عکسهای خانوادگی به نظر برسند.

11. سبک خود را پیدا کنید :

عکاسی پرتره هنری
عکس پرتره هنری

به بیان ساده ، پیروی از اصول راهنمای طراحی ، مانند “قانون یک سوم” ، “سیستم منطقه” یا هر الگو مفهومی دیگر ، باعث می شود که عکاس عکسی شبیه به عکس ایجاد کند.

عکاسی در برخی از مناطق مفهومی خودسرانه ، میل به خلاقیت را خفه می کند ، و محدودیت های غیر ضروری را برای یک نوع هنر بسیار محدود کننده اعمال می کند. این بدان معنا نیست که عکاس هنرهای زیبا ممکن است بدون رعایت قوانین اساسی هر کاری را که می خواهد انجام دهد.

همانطور که به عنوان یک هنرمند رشد می کنیم  ، همه ما کمی به رویکردهای خاص در مورد موضوعات آشنا اعتماد می کنیم.

با گذشت زمان ، این روش به سبک متمایز ما در عکاسی تبدیل می شود. ایجاد یک سبک قابل توجه برای هر هنرمندی بسیار مهم است ، به ویژه اگر تکنیک های وی بهبود یابد و تغییر کند. هنوز هم لازم است تفاوت بین سبک و قوانین حفظ را درک کنیم.

 12. چهار ژست هنری که باید امتحان کنید :

ژست های زیبا و طبیعی در هنگام ایجاد پرتره هنرهای زیبا نقش مهمی دارند. در زیر ، چهار حالت مفید یاد می گیرید که به اعتماد به نفس مدل کمک می کنند.

شانه ها را رها کنید :

پرتره هنری

یکی از محبوب ترین ژست ها در عکس مد است. این مدل را آرام و شیک نشان می دهد. وضعیت افتاده شانه ها خطوط مستقیمی ایجاد می کند که مطمئناً نظرات را به سوژه جلب می کند.

فاصله ای بین بازوها ایجاد کنید :
عکاسی پرتره هنری چست
عکس پرتره هنری

وقتی مدل شما از دست و پاها عبور می کند ، ظاهری غیرطبیعی ایجاد می کند. به جای اینکه به آنها اجازه دهید با روشی خنک ژست بگیرند ، از مدل های خود بخواهید که آرام بگیرند ، برقصند یا کشش بدن را انجام دهند. با ایجاد فاصله بین اندام ها ، عکس ها به دلیل خطوط و منحنی ها ، سلیقه ای و از نظر بصری جذاب تر می شوند.

از دست ها برای تعریف یک داستان استفاده کنید :
عکاسی پرتره هنری
عکس پرتره هنری

به تصویر بالا نگاه کنید و خواهید دید که مدل از چهره خود ، بلکه از دستها برای بیان داستان استفاده نمی کند. موهای او شبیه پس زمینه است که بر پشت ، گلها و دستان او تأکید می کند. عکس از هنرهای زیبا با چنین جزئیات ظریف پر شده است ، بنابراین مطمئن شوید که آنها در نمونه کارهای شما گنجانده شده است.

سر را به عقب متمایل کنید:
عکاسی پرتره هنری mislina
عکس پرتره هنری

این ژست شبیه قوها و بالرین هاست. هنگام کج شدن سر ، گردن بلندتر به نظر می رسد ، به بدن مدل ها فرم بیشتری می دهد و فضای بیشتری ایجاد می کند. این ژست ایده آل را برای عکس هنری خوب خود در نظر بگیرید.

 

مرجع آموزش عکاسی mislina

منبع :https://fixthephoto.com/fine-art-portrait-photography.html

 


نظرات 7

نویسنده
Farhad
دی 6, 1400

عکاسی پرتره هنری بنظر من باید یک هنر و حرفه خاص باشد ، باید برای گرفتن عکاسی پرتره هنری خیلی زحمت کشید تا اثر عالی باشد

پاسخ
نویسنده
نازنین
بهمن 4, 1400

واقعا بینظیر بود، محتوا ها عالی و یه مقاله خوب درباره عکاسی پرتره هنری 👌👌👌👌

پاسخ
نویسنده
Mahdidaghi
بهمن 5, 1400

عکاسی پرتره هنری یکی از اساس کار همه ی عکاس ها می باشد و این باعث خوشحالی ماست که تونستیم بهترین اطلاعات رو به شما بدیم

پاسخ
نویسنده
ثنا
بهمن 26, 1400

خیلی عالی و زیبا ، عکس ها همه پر از مفهوم و حس بودن

پاسخ
نویسنده
Mahdidaghi
اسفند 9, 1400

خیلی خوشحالیم که راضی بودین

پاسخ
نویسنده
بیتا
فروردین 31, 1401

خیلی از عکس ها پر از مفهوم و زیبایی بودند ، واقعا آدم کیف می‌کنه از مفهوم و هنری که به این عکس ها داده شده

پاسخ
نویسنده
Mahdidaghi
اردیبهشت 6, 1401

عکاسی پرتره هنری باید حس و حال طرف مقابل رو به نمایش بگذارد که در این عکس کاملا مشهود می باشد

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید...

به خبرنامه mislina بپیوندید و منابع، محتوای انتخاب شده و الهامات طراحی را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.