دسته‌بندی نشده

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره ها چیست ؟

کمتر از یک دقیقه برای خواندن
بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیست

یکی از مشکلاتی که هنگام عکاسی پرتره پیش میاد اینه که بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره هست که ما در این مقاله قصد داریم تا به شما آموزش بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیست، رو بهتون بگیم پس با ما همراه باشید.

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره ها چیست ؟

احتمالاً اکنون ده بار آن را شنیده اید ( تنظیمات دوربین ذهنی هستند و هیچ تنظیم قطعی “یک اندازه متناسب با همه” وجود ندارد که برای هر عکاس مفید باشد)
این قطعاً درست است – شاید حتی در هنگام پرداختن به موضوعی مانند تنظیم دیافراگم دوربین ، دوبرابر ، بنابراین ما بعد از اینکه صدها عکس پرتره از خودمان گرفته ایم ، نظر خوبی در این باره داریم.

بهترین دیافراگم بر اساس نوع عمودی:

  • پرتره انفرادی: f/2 — f/2.8
  • پرتره دو نفری: f/2 — f/3.2
  • پرتره گروه های کوچک: f/4
  • پرتره گروه های بزرگ: f/8+

توضیح گزینه های دیافراگم ما :

اکنون که گزینه های دیافراگم دلخواه ما را انتخاب کرده اید – می خواهیم مدتی را صرف صحبت در مورد این کنیم که چرا این موارد را بهترین دیافراگم برای پرتره ها می دانیم.

همچنین قبل از خواندن مقاله بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیست پیشنهاد میکنم این مقاله ی عکاسی پرتره هنری را هم بخوانید

بهترین دیافراگم برای پرتره های انفرادی

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره ها چیست ؟

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیست

پرتره های گرفته شده از یک شخص از نظر تنظیم دیافراگم بسیار آسان هستند. صادقانه بگویم ، شما می توانید دیافراگم را از f / 1 تا f / 64 تنظیم کنید و در نهایت با یک تصویر زیبا ظاهر شوید.

انتخاب دیافراگم شما برای پرتره های انفرادی مانند عکس های اصلی یا پرتره های صریح در خارج ، با توجه به اولویت هنری و محدودیت های دنده شما تعیین می شود ، زیرا برخی لنزها ممکن است فقط از f / 4 شروع شوند.

ما دیافراگم های گسترده ای را برای پرتره ها دوست داریم تا به شما کمک کند فرد را از پس زمینه جدا کنید. این یکی از ویژگی های تعیین کننده یک پرتره خوب و حرفه ای است که باعث می شود عکسبرداری در دوربین پیشرفته متفاوت از عکس گرفتن با آیفون یا دوربین ارزان قیمت و عکسبرداری باشد.

بعلاوه ، امکان پایین آمدن تا توقف پایین در سطح فنی بسیار خوب است زیرا اجازه می دهد تا نور بیشتری به سنسور دوربین برسد ، بنابراین باعث می شود وضوح تصویر – حتی در محیط های کم نور – بیشتر شود.بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره تک نفره

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره های زن و شوهر :

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره های زن و شوهر

بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیست

ما تقریباً هر آخر هفته از زوجین عکاسی می کنیم ، بنابراین تجربه ما در زمینه عکاسی پرتره از زوجین خصوصاً گسترده بوده است.
انتخاب دیافراگم ما تقریباً شبیه به همان چیزی است که ما از شخصی عکس می گیریم – به همان دلایل.

شایان ذکر است که ، با عکاسی زن و شوهر ، از برخی جهات باعث می شود که یک نفر کمی تمرکز کند – و این یک انتخاب عمدی است و بیشتر اوقات برای ما است. نرمشی وجود دارد که بسیار عاشقانه است (به نظر ما) که این روش ارائه می دهد.

هر چند وقت یکبار ، برای مقابله با این مسئله ، F-stop خود را افزایش می دهیم – اگر بخواهیم هر دو نفر در کانون توجه باشند. به دلیل مجاورت افراد با یکدیگر ، به طور معمول یک قدم تا f / 3.2 کافی است تا وضوح بیشتری را که می خواهیم در این عکس ها بدست آوریم.

لطفا توجه داشته باشید … این قانون برای هر جفت شدن دو نفر اعمال می شود. فقط لازم نیست که زوج های عاشقانه باشند!بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره دو نفره

بهترین دیافراگم برای پرتره های گروه کوچک

بهترین دیافراگم برای پرتره های گروه کوچک

ما پرتره های گروه کوچک را بین 3-7 نفر در نظر می گیریم. این شامل پرتره های فوری خانوادگی و سایر گروه های عکس مانند عکس های دوستان در یک جشن عروسی است.بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره گروه های کوچک

برای این نوع عکس f / 4 دیافراگم ماست زیرا به ما امکان می دهد تا همه را در کانون توجه قرار دهیم ، حتی اگر کاملاً در یک سطح مشاهده نباشند. در f / 4 ، شما همچنین می توانید در مقایسه با دیافراگم بازتر ، فوکوس تصویری داشته باشید که دشوارتر است.
( بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره  )

بهترین دیافراگم برای پرتره های گروه بزرگ

بهترین دیافراگم برای پرتره های گروه بزرگ

پرتره های گروه های بزرگ عکاسی هایی هستند که از گروه هایی با 7+ نفر گرفته می شوند این ممکن است شامل پرتره های خانوادگی گسترده و سایر جفت های گروه های بزرگ مانند این شادی مهمانی عروس در بالا باشد.

ما از دیافراگم بسیار باریک تری استفاده می کنیم ، بنابراین می توانیم همه را در کانون توجه قرار دهیم. با تعداد بیشتری از افراد درگیر ، این امر اغلب باعث خیره شدن بیشتر افراد می شود تا همه آنها را به راحتی در کادر قرار دهد. همین لایه بندی افراد باعث می شود که توقف بالاتری داشته باشیم تا مطمئن شویم که فقط ردیف اول افراد نیستند که در واقع در کانون توجه قرار می گیرند.
درباره بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره برای گروه های بزرگ

نتیجه

انتخاب بهترین دیافراگم برای پرتره ها آسان است.

گرچه سبک هنری شما ممکن است شما را به استفاده از یک f-stop متفاوت سوق دهد ، اما پیشنهادات ما با تجربه شخصی ما در پرتره گرفتن به صورت شخصی و حرفه ای پشتیبانی می شود.

ما امیدواریم که با دریافت این بینش برای دریافت تنظیمات مناسب دوربین دیافراگم ، بتوانید زمان راحت تری برای گرفتن پرتره های مورد نظر خود داشته باشید. شما هم از تجربیات خودتون درباره بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیه به ما بگین!

ممنون که تا پایان مقاله ی درباره بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره چیست با ما بودید و ما سعی کردیم تا بهترین مقاله را برای شما آماده کنیم

آکادمی عکاسی mislina

منبع


نظرات 2

نویسنده
فرناز
بهمن 4, 1400

سلام ممنون بابت مطالب رایگانی که در سایت گزاشتین و بهترین دیافراگم برای عکاسی پرتره ها چیست به بهترین شکل ممکن توضیح دادید ممنون از تیم خوبتون

پاسخ
نویسنده
Mahdidaghi
بهمن 5, 1400

سلام خواهش می کنم این باعث خوشحالی ما هست که مقالات ما رو دوست دارین

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید...

به خبرنامه mislina بپیوندید و منابع، محتوای انتخاب شده و الهامات طراحی را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.