آموزش, عکاسی

چگونه عکاسی را شروع کنیم؟

کمتر از یک دقیقه برای خواندن
چگونه عکاسی را شروع کنیم

عکاسی مملو از اصطلاحات گیج کننده و اعداد پیچیده برای افراد ناآشنا است و برای عکاسان تازه کار می تواند دلهره آور باشد. اگر تازه شروع کرده اید، در اینجا یک راهنمای مقدماتی برای چیزهای اساسی است که باید قبل از پرش به دنیای شگفت انگیز عکاسی داشته باشید و بدانید. چس با ما در ادامه چگونه عکاسی را شروع کنیم همراه باشید.

چگونه عکاسی را شروع کنیم؟

عکاسی فقط به این معنی نیست که بهترین کیت را تهیه کنید و برای عکاسی به دنیا بروید (اگرچه این روش بدی برای گذراندن وقت نیست) – جنبه‌های زیادی در عکاسی وجود دارد که می‌تواند تجربه عکاسی را متحول کند. انتخاب دوربین و لنز مناسب برای کار احتمالاً اولین قدم برای گرفتن عکس‌های عالی است، اما توسعه عکس‌ها با نرم‌افزار ویرایش تصویر، به‌کارگیری تکنیک‌های اصلی و مفاهیم عکاسی، یادگیری از دیگران و تعامل با جامعه عکاسی نیز مهم است.
بنابراین بیایید همه چیزهایی را که برای شروع عکاسی به آن نیاز دارید، مرور کنیم.

دوربین ها و لنزها

مهمترین بخش فرآیند چگونه عکاسی را شروع کنیم، دوربین بدون شک مهمترین قطعه سخت افزاری است که می توانید داشته باشید. بدون بدنه دوربین برای ضبط نور و سایه صحنه ها نمی توانیم تصویر بسازیم. برای اهداف این مقاله، ما بر روی دوربین‌های دیجیتال تمرکز خواهیم کرد، اما دوربین‌های دیجیتال در اشکال و اندازه‌های بسیاری وجود دارند – از کجا عکاسی را شروع می‌کنید؟

رایج ترین انواع دوربین های دیجیتال گوشی های هوشمند، کامپکت، دوربین های پل، دوربین های DSLR و بدون آینه هستند. تفاوت بین دستگاه ها در اندازه، شکل، کیفیت اجزا و قیمت است.

دوربین های کامپکت

چگونه عکاسی را شروع کنیم

اگر می‌خواهید فراتر از گوشی‌های هوشمند بروید و وارد دنیای دوربین‌های اختصاصی شوید، دوربین‌های کامپکت (که دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی نیز نامیده می‌شوند) معمولاً ارزان‌ترین گزینه هستند. با یک لنز زوم ثابت که قابل تعویض نیست. آنها نسبت به ارزشی که دارند خیلی کاربردی می باشند، اما تمایل دارند سنسورهای تصویر کوچکتر با دامنه دینامیکی ضعیف تر و تنظیمات محدود مانند دیافراگم و سرعت شاتر داشته باشند، برخی ممکن است به طور کلی خودکار باشند.

یک دوربین کامپکت استارتر خوب Sony ZV-1 است. این دوربین دارای سنسور تصویر 1 اینچی است که می‌تواند عکس‌های 20.1 مگاپیکسلی ضبط کند و ویدیوهای 30p با کیفیت 4K UHD ضبط کند و صفحه‌نمایش چرخشی دارد که آن را برای کسانی که می‌خواهند ویدیوهای ویدیویی ضبط کنند یا عکس بگیرند، ایده‌آل می‌کند. چس تا حالا یک نوع دوربین در مقاله چگونه عکاسی را شروع کنیم یاد گرفتید

دوربین های پل

چگونه عکاسی را یاد بگیریم
چگونه عکاسی را یاد بگیریم

اگر بخواین در راه چگونه عکاسی را یاد بگیریم دومین دوربین را معرفی کنیم این دوربین ،دوربین‌های بریج برای «پر کردن شکاف» بین دوربین‌های کامپکت و DSLR طراحی شده‌اند و از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و شکلی شبیه به یک DSLR سنتی دارند.

آنها اغلب دارای لنزهای اپتیک برتر و محدوده زوم برتر در مقایسه با دوربین های کامپکت هستند. دوربین های Bridge نیز کنترل دستی بیشتری بر تنظیمات دوربین می دهند. احتمالاً چشمگیرترین دوربین پل موجود در حال حاضر Nikon COOLPIX P1000 است که دارای زوم اپتیکال 125 برابری است که شما را حتی به دهانه های ماه نزدیک می کند.


آموزش عکاسی صفر تا صد


دوربین های DSLR

چگونه عکاسی را یاد بگیریم
چگونه عکاسی را یاد بگیریم

دوربین‌های DSLR (مخفف Digital Single Lens Reflex) حدود دو دهه است که یکی از محبوب‌ترین انواع دوربین‌های دیجیتال در جهان بوده‌اند. طیف وسیعی از دوربین‌های DSLR از مدل‌های سطح پایه تا بدنه‌های حرفه‌ای کاملاً پیشرفته وجود دارد که نهایت استحکام و سرعت تاول‌آلود را ترکیب می‌کنند. با وجود طیف وسیعی از ویژگی ها و قیمت، همه آنها دارای لنزهای قابل تعویض هستند، از نظر تنظیمات و گزینه های منو کاملاً قابل تنظیم هستند و مدل های بالاتر استاندارد صنعت برای حرفه ای ها هستند.

یکی از دوربین‌های DSLR سطح پایه مورد علاقه ما، Nikon D7500 است که بدون پرداخت هزینه‌ای، حس برتری دارد. برای عملکرد بالا، نگاهی به Canon 5D Mark IV بیندازید، ساختار مستحکم، آب بندی آب و هوا، و سنسور تصویر فول فریم انعطاف پذیر 30.4 مگاپیکسلی آن برای حرفه ای ها و علاقه مندان به سرمایه گذاری عالی است.

دوربین های بدون آینه

چگونه عکاسی را شروع کنیم
چگونه عکاسی را شروع کنیم

در چهارمین بخش از چگونه عکاسی را شروع کنیم به دوربین های بدون آبنه میپردازیم.

دوربین های بدون آینه به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید در بازار دوربین های دیجیتال هستند. آنها به همان اندازه و یا بهتر از دوربین‌های DSLR عمل می‌کنند، اما بدنه‌های جدید و باریک‌تری دارند که آنها را بسیار قابل حمل‌تر می‌کند. تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه در بدنه‌های بدون آینه رایج است و تصویربرداری هیبریدی بهبودیافته به این معنی است که برای تولیدکنندگان محتوا که می‌خواهند عکس‌های ثابت و فیلمبرداری قوی داشته باشند، ایده‌آل هستند.

به منظور ایجاد یک فاکتور شکل کوچکتر، سازندگان منظره یاب نوری را که در دوربین های DSLR دیده می شود حذف کرده و آنها را با یک صفحه نمایش کوچک (به نام منظره یاب الکترونیکی) جایگزین کرده اند که مستقیماً از سنسور تصویر تغذیه می کند.

برای بهترین عملکرد بدون آینه، نگاهی به Sony Alpha a7R IV بیندازید، دوربینی که از نظر وضوح تصویر با عکس‌های 61 مگاپیکسلی وارد بازار فرمت متوسط می‌شود. از طرف دیگر، Sony Alpha a7R III یک گزینه عالی است، اگرچه چند سال از عمر آن می گذرد، ابزارها و ویژگی های هوشمندی دارد که بیش از اندازه کافی برای هر عکاسی ارائه می دهد.

کلام آخر در انتخاب دوربین در چگونه عکاسی را یاد بگیریم:

البته، موارد فوق یک راهنمای تقریبی برای انواع دوربین است و خوانندگان باید بدانند که ترکیبی بین آنها با برخی از کامپکت‌ها با سنسورهای تصویر بزرگ یا لنزهای قابل تعویض وجود دارد که از مدلی به مدل دیگر متفاوت است.

موارد دیگری که هنگام انتخاب دوربین باید در نظر داشته باشید این است که آیا برای محافظت از سنسور و اجزای داخلی دوربین در برابر آب و گرد و غبار و اتصال، به آب بندی هوا نیاز دارید یا خیر. برخی از دوربین‌ها می‌توانند با استفاده از بلوتوث یا وای‌فای به دستگاه‌های هوشمند متصل شوند و حتی می‌توانند تصاویر و ویدیوها را نیز به این روش انتقال دهند.

هنگامی که نوع و مدل دوربین را انتخاب کردید، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تنظیم آن دوربین برای اولین بار آورده شده است.

خب الان بحث دوربین ها تموم شده و میخوایم در مورد لنز ایی که باید در ابتدای یادگیری عکاسی بلد باشیید را به شما بگیم ، پس با ما در ادامه مقاله چگونه عکاسی را یاد بگیریم همراه باشید.

لنز های قابل تعویض

چگونه عکاسی را شروع کنیم
چگونه عکاسی را شروع کنیم

اگر تصمیم گرفته اید دوربین DSLR یا بدون آینه را انتخاب کنید، به احتمال زیاد می خواهید لنزها را ارتقا دهید یا تعویض کنید. لنزهای کیت (لنزهایی که معمولاً همراه با بدنه دوربین در یک بسته عرضه می شوند) راه بسیار خوبی برای شروع استفاده از دوربین جدید هستند و معمولاً لنزهای زوم هستند که برای عکاسی روزمره با زاویه دید عریض و تله فوتو مفید هستند. با این حال، لنزهای پرایم (prime lenses)، اگرچه محدود به یک فاصله کانونی هستند، اما به دلیل دیافراگم سریع‌ترشان که به عکاسی در شرایط کم نور یا ایجاد عمق میدان کم‌تر مانند f/1.8 یا بازتر کمک می‌کند، معروف هستند.

لنزهای کیت زوم برای کار سریع خوب هستند، اما تولید ارزان آنها اغلب منجر به فقدان ظرافت نوری و انحرافات رنگی (حاشیه رنگ) در اطراف لبه های متضاد می شود. بنابراین، لنزهای زوم برتر، اگرچه هزینه بیشتری دارند، اما اغلب وضوح نوری بهتری را ارائه می دهند. لنزهای زوم گران‌تر معمولاً دارای حداکثر دیافراگم بازتر هستند و برای کاهش حاشیه‌های رنگی اصلاح شده‌اند، پوشش‌های لنز بهتری برای کاهش شعله‌ور شدن و شبح‌ها دارند، و برای محافظت از آنها در برابر عوامل جوی مهر و موم شده‌اند.

در بالا به لنز ها اشاره کردیم حال نوبت به معرفی نرم افزار های عکاسی رسیدیم که در ادامه مقاله چگونه عکاسی را یاد بگیریم اشاره خواهیم کرد.

نرم افزار ویرایش عکس

نرم افزار ویرایش عکس
چگونه عکاسی را یاد بگیریم

ویرایش‌ها می‌توانند به سادگی اضافه کردن یک فیلتر از پیش تنظیم شده برای تغییر سبک عکس باشند، یا ممکن است شامل تنظیم دقیق رنگ‌ها، رنگ‌ها و رنگ‌ها باشد. بیشتر درگیر فرآیند ویرایش مبتنی بر لایه است که در آن می توان تصاویر را روتوش کرد، برش داد یا به طور کامل دستکاری کرد تا چیزی کاملاً متفاوت از اصلی تولید شود.

هر علاقه ای که داشته باشید، برخی از مهارت های اولیه ویرایش برای متمایز کردن یک عکس از بقیه خوب است.

اما برای انجام این کار، به نرم افزار ویرایش تصویر خوب نیاز دارید.پطیف وسیعی از نرم افزارهای ویرایش بر روی پلتفرم های دسکتاپ و موبایل در دسترس هستند، اما برخی از رایج ترین آنها عبارتند از Skylum Luminar AI، Serif Affinity Photo، Adobe Photoshop، Adobe Lightroom (و Classic) و GIMP.

Adobe Photoshop and Lightroom

چگونه عکاسی را شروع کنیم
چگونه عکاسی را شروع کنیم

احتمالاً رایج‌ترین ویرایشگرهای تصویر، Adobe Photoshop و Adobe Lightroom، ویرایشگرهای استاندارد صنعتی هستند که از این نظر منحصر به فرد هستند که هم توسط حرفه‌ای‌ها و هم برای افراد تازه کار در ویرایش استفاده می‌شوند.

فتوشاپ یک ویرایشگر تصویر مبتنی بر لایه است و می تواند برای انواع دستکاری تصویر، روتوش، ترکیب تصویر و حتی تصویرسازی، نقاشی دیجیتال، طراحی گرافیکی یا انیمیشن استفاده شود.

جایگزین های Adobe

Adobe همچنین دارای یک طرح بسته عکاسی با هزینه اشتراک ماهانه معقول است که به راحتی می‌توانید انگشت پا را به داخل و خارج کنید. اما برخی ترجیح می‌دهند نرم‌افزار خود را کاملاً در اختیار داشته باشند، در این صورت Skylum Luminar AI و Serif Affinity Photo ابزارهای ویرایشی مشابهی دارند اما می‌توان آنها را به‌صورت مستقل با یک پرداخت خریداری کرد.

GIMP یک ویرایشگر دوست داشتنی است که برای همه رایگان است و دارای بسیاری از عملکردهای ویرایشی مشابه Adobe Photoshop است و اگر پس از خرید دوربین و لنز دو پنی وجود نداشته باشد، ویرایش عکس را شروع کنید.

همچنین تعدادی دیگر از برنامه‌های ویرایش عکس محبوب وجود دارد که اگر ترجیح می‌دهید پولی در بخش نرم‌افزار خرج نکنید، کاملاً رایگان هستند (البته به خاطر داشته باشید که ابزارهای پولی به دلایلی هزینه دارند و عموماً از نظر ویژگی‌ها و ویژگی‌ها برتر هستند. عملکرد).

تکنیک های اساسی برای چگونه عکاسی را یاد بگیریم:

عکاسان جدید قبل از هر چیز باید خود را با مثلث نوردهی آشنا کنند. ارتباط بین دیافراگم، سرعت شاتر و ISO در تمام عکاسی یکپارچه است، بنابراین یادگیری این موضوع در سال‌های آینده سودمند خواهد بود. در این مقاله وارد آن نمی‌شویم، اما در مورد تکنیک‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌توان با کنترل تنظیمات در مثلث نوردهی استفاده کرد.

تکنیک بولد کردن یک شی یا جسم

چگونه عکاسی را شروع کنیم
چگونه عکاسی را شروع کنیم

بیایید یک مثال رایج از عکاسی پرتره در فضای باز در یک مکان شلوغ را در نظر بگیریم. ترافیک، تابلوها، داربست‌ها، و انواع عناصر منحرف کننده در کادر وجود دارد، اما شما نمی‌توانید جای دیگری برای گرفتن عکس حرکت کنید – چه کار می‌کنید؟ با باز کردن دیافراگم، عمق میدان را به طور موثر کم می‌کنیم، به این معنی که بخش نازک‌تری از محیط در فوکوس است.

با f/11 و سپس f/2.8 پرتره بگیرید و می‌توانید ببینید که چگونه به جدا کردن سوژه از پس‌زمینه حواس‌پرتی کمک می‌کند و روی سوژه اصلی تأکید می‌کند.

در نور کم عکس بگیرید

چگونه عکاسی را شروع کنیم
چگونه عکاسی را شروع کنیم

وقتی روز به شب تبدیل می‌شود، یا در یک روز روشن برای ادامه تصویربرداری به داخل می‌رویم، تفاوت قابل‌توجهی در روشنایی وجود دارد. این تغییر در سطوح نور به طور چشمگیری بر توانایی دوربین در ارائه عکسی با نوردهی خوب تأثیر می گذارد.

وسوسه انگیز است که حساسیت ISO را افزایش دهید تا دوربین نسبت به نور کم‌تر حساس‌تر شود یا دیافراگم را باز کنید تا حداکثر نور به سنسور تصویر وارد شود، اما این می‌تواند به ترتیب نویز تصویر را افزایش دهد و عمق میدان را کاهش دهد. . اگر بخواهیم کیفیت تصویر ثابت بماند، تنها گزینه دیگر این است که سرعت شاتر را تغییر دهیم و وقتی این اتفاق بیفتد، انواع افکت های خلاقانه ممکن می شود.

بعد از تاریکی هوا بیرون بروید و از ترافیک عکس بگیرید و برای اینکه نوردهی به اندازه کافی روشن باشد تا واضح ببینید به سرعت شاتر طولانی، چندین ثانیه نیاز دارید. این را با دیافراگم باریک‌تر ترکیب کنید و چراغ‌های وسایل نقلیه عبوری به مسیرهای طولانی تبدیل می‌شوند که هنگام حرکت در طول نوردهی، جاده‌ها را رنگ می‌کنند. همین امر در مورد عکاسی نجومی نیز صدق می کند – برای مدت کافی در معرض نور قرار بگیرید و خود ستارگان با چرخش زمین به دنباله هایی می پیچند.

اگر این کار هارو انجام بدهید خیلی تمرین خوبی برای شما می باشد پس هر آن چه ما در مقاله چگونه عکاسی را شروع کنیم می گوییم عملی کنید خیلی عالی خواهد شد.

قانون یک سوم

قانون یک سوم روشی برای تقسیم یک تصویر به 9 قسمت مساوی است. با کشیدن خطوط خیالی در سراسر کادر، که در فواصل سوم هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قرار می گیرند، اکنون مناطقی در کادر برای قرار دادن سوژه ها داریم. چهار نقطه ای که خطوط در آنها تلاقی می کنند برای قرار دادن سوژه ها بر روی آنها بسیار مطلوب هستند زیرا همچنان فضای اطراف سوژه را در کادر ارائه می دهد.

تکنیک فضا

چگونه عکاسی را شروع کنیم
چگونه عکاسی را شروع کنیم

قانون فضا بیان می‌کند که هنگام عکاسی پرتره، خوب است که اهمیت گذاشتن فضا برای یک سوژه را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر سوژه خارج از کادر به چیزی نگاه می کند، آنها را در کادر قرار دهید تا فضای بیشتری در جلوی صورتش، در جهت نگاهش باشد تا پشت سر.


حتما از مقاله عکس پرتره هنری دیدن فرمایید


حرف آخر چگونه عکاسی را شروع کنیم؟

من در این مقاله سعی کردم تا راهکار ها و اصلیترین چیز هایی که برای عکاسی لازم است را به شما بگویم و بگویم چگونه عکاسی را میتوانید شروع کنید. و در آخر می خوام در باره نحوه افزایش تجربه و الهام گرفتن از دیگران را بگویم پس همراه من تا آخر مقاله چگونه عکاسی را شروع کنم باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش افق‌های خود و به جریان انداختن خلاقیت‌هایتان این است که به کارهای عکاسان با تجربه‌تر و با استعدادتر نگاه کنید. پلتفرم های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید عکس ها را به اشتراک بگذارید و مشاهده کنید، اما برخی از بهترین سایت ها و خدمات اشتراک گذاری عکس عبارتند از: Instagram، 500px، Behance، Flickr و VSCO.

یکی از چیزهایی که می توانید امتحان کنید این است که عکسی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و سعی کنید آن را تا حد امکان از نزدیک بازسازی کنید – البته فقط برای یادگیری شخصی شما، نه برای انتشار در وب به عنوان ایده اصلی خود. این می‌تواند به شما تمرین و بینش را در مورد روش‌های مختلف ایجاد و ویرایش عکس بدهد، و هنگامی که با آن تکنیک‌ها بیشتر آشنا شدید، می‌توانید آن‌ها را برای خلق آثار اصلی که می‌توانید با افتخار با دنیا به اشتراک بگذارید، اعمال کنید.

اگر به عکاسی برخوردید که تحسینش می‌کنید، سعی کنید با او تماس بگیرید – می‌توانید از طریق علاقه مشترک خود به عکاسی دوستی ایجاد کنید، و احتمالاً می‌توانید فردی را بیابید که مایل است در حین پیشرفت در دانش و مهارت‌هایتان به عنوان مربی شما خدمت کند.

در نهایت، شاید مهم‌ترین نکته این باشد: وقتی تازه شروع به کار می‌کنید، علاقه‌مند به عکاسی آسان است، اما بعد از اینکه دچار کسادی و خلاقیت شدید، از بین می‌روید، بنابراین روی پشتکار و همراه داشتن دوربین خود تمرکز کنید. با شما حتی زمانی که تمایل خاصی به عکاسی ندارید.

«قانون 10000 ساعته» معروف مالکوم گلدول که در کتاب پرفروش او Outliers معروف شد، می‌گوید که 10000 ساعت تمرین طول می‌کشد تا کسی بتواند بر مهارت خاصی مسلط شود و همین امر در مورد عکاسی نیز صادق است. به عکاسی ادامه دهید، تسلیم نشوید، و در نهایت به عکاسی تبدیل خواهید شد که قصد دارید باشید.

بنابراین شما آن را دارید – یک راهنمای مبتدی برای شروع عکاسی. البته، فهرستی که در اینجا گردآوری کرده‌ایم، اما ابتدای شروع عکاسی و دنیای عکاسی عظیم و در حال گسترش است. تکنیک های جدید برای یادگیری، و یک کیت جدید برای آزمایش و امتحان کردن، دنیای جدید و هیجان انگیزی از امکانات را حتی برای عکاسان کهنه کار باز می کند. اما همه چیزهایی که در اینجا ذکر شده است برای شروع سفر عکاسی شما ضروری است و امیدوارم بتواند شما را در مسیر درست هدایت کند.

خیلی ممنون که تا آخر مقاله ی چگونه عکاسی را شروع کنیم با ما همراه بودید | mislina |


نظرات 2

نویسنده
فرهاد علیاری
فروردین 31, 1401

خیلی آموزش پر کاربرد و خوبی بود ، واقعا منم هنوز نمی‌دونم عکاسی رو چطور شروع کنم؟

پاسخ
نویسنده
Mahdidaghi
اردیبهشت 6, 1401

شما می توانید از طریق آموزش عکاسی میسلینا شروع کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرد

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید...

به خبرنامه mislina بپیوندید و منابع، محتوای انتخاب شده و الهامات طراحی را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.